avatar Ten blog rowerowy prowadzi Jurek57 z miasteczka Buk. Mam przejechane 51042.68 kilometrów w tym 5661.92 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.18 km/h i się wcale nie chwalę.

Sezon 2023

Sezon 2010

Sezon 2009

Wykres roczny blog rowerowy Jurek57.bikestats.pl

XIII Poznań Maraton - gościnnie ...

Niedziela, 14 października 2012 · dodano: 14.10.2012 | Komentarze 6

Dzisiejsza trasa: Buk - Otusz - Skrzynki - Podłoziny - Dopiewo - Dopiewiec - Plewiska - Dąbrówka - Skórzewo - Poznań , potem kilka kilometrów trasy poznańskiego maratonu i tą samą drogą do domu .

Pogoda: Jesiennie , rano zimno około +7 potem już lepiej max. +13.Wiatr z SW.Od 14 słonecznie.

Cele były dwa.

Pierwszy: zaliczyć kilka kilometrów maratonu w towarzystwie Błażeja , zwanego w kręgach zbliżonych do kolarskich jako Blase.
Drugi: dokręcić do 4000 km.

Oba udało się "zmaterializować" .

Maraton wystartował o 9.Ja zaś ruszyłem z domu około 10.
Droga do Poznania,średnia.Zimno,mgliście ale za to z wiatrem.
Na miejscu byłem w czasie kiedy zwycięzca zawodów mijał linie mety.Podobno z czasem 2,16.
Z Błażejem miałem się spotkać na trasie.Wiedziałem na jaki czas liczy ,więc mniej więcej ustawiłem się w miejscu aby go "przechwycić".
Kiedy na niego czekałem , paskudnie zmarzłem.
Czapki z głów dla ,maratończyków którzy w takich warunkach pokonywali trasę.

"Wyhaczyłem" Blasa na 5-6 kilometrze przed metą.I od tej pory aż prawie do kreski,on,na nogach a ja na rowerze.

Muszę przyznać że od tego momentu Błażej zaczął przyspieszał i kasować rywali.
- Powiedział mi potem że takie "towarzystwo" na końcówce dużo daje.

Ostatnie 100 metrów to już solowy finisz. czas: 3.31.02 miejsce: 951/5407
Brawo !!!

Bo minięciu linii mety ,obowiązkowa dekoracja.

Posiedzieliśmy jeszcze potem gaworząc przy makaronie i darmowym piwie.

Podobno w imprezie wzięło udział prawi 6000 biegaczy.Myślę że gdyby pogoda była łaskawsza byłoby więcej.
Była też jedna tragedia : na 14 km trasy jeden z zawodników miał zawał serca i zmarł.Wielka szkoda!!!

Około 14 pożegnaliśmy się.Błażej PKP do Wrocławia ja na dwóch kołach do domu.

Cieszę się z dzisiejszej wycieczki bo miałem okazję "dotknąć" takiej imprezy i pokibicować koledze .
No i otworzyć czwarty tysiąc.

Błaże na trasie i te czerwone buty ... © Jurek57

... to jeszcze nie meta ... © Jurek57

za metą zrobiło się złoto ... © Jurek57

... na placu obok dwóch krzyży,pędzą ... © Jurek57

pozdrawiam Wszystkich ... .