avatar Ten blog rowerowy prowadzi Jurek57 z miasteczka Buk. Mam przejechane 51042.68 kilometrów w tym 5661.92 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.18 km/h i się wcale nie chwalę.

Sezon 2023

Wykres roczny blog rowerowy Jurek57.bikestats.pl

Temperatura:-3.5
Podjazdy:308 m

Rower (życie) zaskakuje !!! :-)

Sobota, 24 stycznia 2015 · dodano: 25.01.2015 | Komentarze 25

Dzisiejsza trasa: Buk- Otusz - Skrzynki - Tomice - Stęszew - Trzcielin - Dopiewo - Fiałkowo - Więckowice - Lusówko - Lusowo - Jankowice - Ceradz Kościelny - Ceradz Dolny - Brzoza - Żegowo/Wysoczka - Buk

Buk - Żegowo/Wysoczka - Brzoza - Niepruszewo - Otusz/PKP - Buk/PKP - Buk

Pogoda: Mglisto ! Wiało z SW umiarkowanie.Temperatura od -1 do - 3,5 po zmroku ponownie -1 st.C.p

Dzisiejszy dzień to wycieczka , niezapowiedziani goście i znowu rower !  :-)
Za pomocą łącz bezprzewodowych umówiłem się z Remikiem na rower.Mieliśmy się spotkać w Lusowie.
W okolicach południa ruszam.
Pogoda znośna , tylko na około mlecznie. Mgła ! Nie ma to większego znaczenia na większości trasy ale w Dębienku
(w okolicy jeziora) omal nie zaliczam gleby ! Jest cały czas poniżej zera i parowanie jeziora + mgła robi z drogi ślizgawkę.

Oldtimer-y  :-)
Oldtimer-y :-) © Jurek57

Ruch samochodowy znośny, mnie się nie spieszy więc nie ma co narzekać.Powoli mijam ospałe wioski.
W Więckowicach spotykam "swoich". Jacek !
Robi to co ja. Tylko w odwrotnym kierunku.
Chwilę gadamy i w drogę.
Jestem w Lusowie. Niestety nie ma się gdzie ogrzać. Kawiarnia , jedyne miejsce gdzie można na siedząco ... :-) , zamknięta !  :-(
Pozostaje wiejski sklep.
Ale to nie ostatnia "atrakcja" dzisiejszego Lusowa !
Stojąc w sklepie , widzę przez szybę rowerzystę . Przypominam jest styczeń , na termometrze - 3,4 st.C

Kolo ... jedzie w krótkich gatkach !!!

MORS , musisz to wziąć pod uwagę w dalszych kalkulacjach ... !!!  :-)
Potem tel. do Remika ... i ze wspólnej jazdy nici ! Towarzysz podróży , dał za wygraną ! Ekspresowy serwis okazał się wredny !!!
Zarządzam odwrót !
W domu ciepły obiad więc w drogę. Nadal mgliście ! Tylko teraz więcej wiatru.
Ostatnie kilometry , "prostuję" jak mogę ... i w efekcie 3-4 km skrótu po "miękkim".
Przed zmrokiem jestem na miejscu.

Parkuję rower.
Wchodzę do mieszkania , jestem jeszcze "ciepły" a tu telefon !!!!!!
Okazuje się że drogi rowerzystów często się krzyżują.Nawet tych z bardziej odległych stron !

Goście !
Goście ! © Jurek57

Owymi podróżnymi to starszapani i Mors !

Wychodzi na to że ich "pokrętne" :-) drogi skrzyżowały się pod moim domem
Podjeżdżają , parkujemy rowery i czas na kawę i co nie co. W końcu poznaję "kontrowersyjnego" władcę przerębli !!!  :-)
Jest miło, wesoło ... ale czas nagli bo na zegarze już po dobranocce.
Ola musi jeszcze do swojej parafii (35-40 km) a Tomek via (PKP Zielona Góra) do swojej (50 kilka).
Wsiadamy na rowery !
Udaje mi się jeszcze pokazać co nie co rodzimych atrakcji i ruszamy w ciemność... !

Bukowska Synagoga (Buk by night) Mors i Ja
Bukowska Synagoga (Buk by night) Mors i Ja  (foto: starsza ...)

Wyprowadzam (y) Olę na "właściwe tory" do Brzozy i potem już z Morsem na "złamanie karku" na stację w Otuszu !
Całość po twardym, to dobrze ! Tylko moja lampka ogarnia maksymalnie 5-6 m do przodu a w około ciemności.
Piszę o tym nie dlatego że mam taką "świetną" lampkę ale kiedyśmy już stanęli na peronie , wyszło że w tych okolicznościach było powyżej 41 km/h. Tu chyba "rękę na pulsie" trzymał ktoś wyżej ... !   :-)
Meldujemy się na chwilę przed odjazdem.
Pociąg nadjeżdża pakujemy się do środka.Ja za 5 km wysiadam (żegnając Tomka)!!!

Jeszcze dwa km i atrakcji rowerowych na dzisiaj koniec !  :-)

Wstając rano (mgła i poniżej zera) wyglądało że będzie nijako.Nic nie zapowiadało ...
Miłego , wesołego .... dzionka !

Dziękuję za wizytę !!!  :-)

pozdrawiam Wszystkich ... !

rmk
| 21:17 wtorek, 27 stycznia 2015 | linkuj Z 30min serwisu przeciągnęło się na tyle, że skończyłem godzinę temu... Cholernie żałuję, że nie udało mi się dojechać, widocznie nie było mi dane :) Obyś miał jak najwięcej takich, rowerowych dni Jurek :) Ale z moim udziałem ;)
JPbike
| 21:10 poniedziałek, 26 stycznia 2015 | linkuj Oczywiście Jurku, dam znać tekstową łącznością bezprzewodową :)
| 22:46 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj Wymęczyłem w końcu
swoją wersję wydarzeń ;)
Jurek57
| 21:40 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj Jacek - napisz kiedy ! :-)
JPbike
| 21:07 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj Powiadacie że Buk by night jest klimatyczny - no to skoczę tam do Jurka i po zmierzchu ze swoim lepszym aparacikiem co robi równie klimatyczne nocne fotki :)
starszapani
| 21:03 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj To idę SE zrobić kanapkę i wracam do sprzątania bo ten cały bees mnie rozprasza ;D
mors
| 20:51 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj Głodnemu chleb (i wino) na myśli. ;)
starszapani
| 20:41 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj To było wino mszalne ;D Morsowy Ty nie planuj tylko pisz czem prędzej ;D
mors
| 20:29 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj Planuję o tym cały, odrębny akapit (w drodze...). ;)
Trollking
| 20:29 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj Czyli Buk Was pobłogosławił :) mam nadzieję, że nie smakową... kawą :)
starszapani
| 20:27 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj Tak było, potwierdzam :) Ksiądz był mega :) A Buk by night jest bardzo klimatyczny :)
Jurek57
| 20:21 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj A ... Zapomniałem dodać że zostaliśmy (nie odpłatnie) pobłogosławieni na drogę przez autentycznego księdza.Cuda się zdarzają.
Nie każdy może mieszkać w Buk-u ! :-) Święte ... świetne miasto !!!
Jurek57 | 20:05 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj Darek - Właścicielem w/w stacji jest pan Kopras.Kolekcjoner i "fanatyk" motoryzacji. W swojej kolekcji ma pewnie ze sto kilkanaście jednośladów.Fiacików jest tam może ze 20-25 szt.Innych aut od chevroletów po autobusy (blue bird) polonez (milicyjny-oryginał)przez i inne olds mobile.
Razem około 50-60.Był nawet z nim program TVN Automaniak. Gość dąży do reaktywowania w Poznaniu zasadniczej szkoły zawodowej (samochodowej).Jeśli ktoś jest zainteresowany tematyką to warto tam wpaść i osobiście przez właściciele być oprowadzony.
Mors - Gość w dom ... !
Ola - święte słowa ! :-)
Marzena - Byłaś tematem przewodnim ... :-)
starszapani
| 19:35 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj A przy tym, Trollking, smakowa :)))
Trollking
| 19:20 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj Relacja i niespodzianka świetna. A ta kawka jak widzę... hm... lekko procentowa :)
starszapani
| 18:30 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj Byłam kiedyś osobiście ze swoim motocyklem na tej stacji kontroli pojazdów, a ponieważ motorek mam starszawy to i Pan Właściciel ochoczo go obejrzał. A potem miałam okazję zobaczyć całą kolekcję motocykli i samochodów - jest tego multum. Kto nie miał okazji niech żałuje.
| 18:30 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj St.P.: dzięki... Maluszku! ;D;D
djk71
| 18:12 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj Wiesz skąd pomysł na te maluchy?
starszapani
| 16:04 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj O kurcze, mogłam Cię zabrać do tego Fiałkowa, to było tak niedaleko....ech, mógłbyś tam ustrzelić wiela ciekawych motywów. No cóż, następnym, mam nadzieję, razem :)
| 15:57 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj :D
Ja tylko chciałem się przywitać i pokazać, że Starsza cała i zdrowa ;) ale w tak gościnnych progach kończy się to jak powyżej. :D

Kolo w krótkich gatkach - przyznaję, że też czasami jestem w szoku co ludzie wyprawiają. o_O

Kolekcja Maluchów chyba rekordowa, szkoda, że o niej nie wiedziałem bawiąc po tamtejszych parafiach.

No i oczywiście ogromne podziękowania za gościnę, obfitą "wałówkę" na drogę i sprawne odprowadzenie przez mroki i knieje. :))
Kot
| 15:33 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj Jaka miła sobota! :)
starszapani
| 12:03 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj :) Fajna relacja :)
Nadmienię tylko, że ja miałam tego dnia 3 pary spodni + majty :D:D:D
Jeszcze raz dziękuję z gościnę i polecam się na przyszłość :)))
Jurek57
| 11:42 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj We Fiałkowie na stacji kontroli pojazdów .
JPbike
| 11:36 niedziela, 25 stycznia 2015 | linkuj Faktycznie - dzień pełen niespodziewanych atrakcji !
Jak się natrafiliśmy w idealnym miejscu - pierwsze co mi wpadło to Twoja czerwona kurtka :)
Gdzie stoją te oldtimery ? Pytam bo też miałem takiego, pięknego zielonego :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa kapot